Andre Verdifulle Ressurser

Foruten ‘Som Vil Bli Gjort?’, det er andre gode ressurser tilgjengelig for tenkeren som forfatteren anbefaler sterkt under. Mens følgende materialer på engelsk vil det også være utestående ikke-engelske bøker og linker på lignende temaer som leserne av ‘Som Vil Bli Gjort?’ oppfordres til å søke ut og dele med forfatteren.

The Fire That Consumes ('Ilden Som Forbruker')

Også skrevet av en advokat, 'Ilden Som Forbruker' er en omfattende studie av emnet 'Helvete' og 'Endelig Straff' som går mot uvitenhet forkynt gjennom årene fra religiøse prekener. Gjenstand for hva som er 'evig' er revurderes som er tema for 'Helvete' og 'Dommen'. Edward Fudge er logisk og grundig i dette arbeidet, som alle tenkende mennesker vil beundre og sette pris på.

The Companion Bible ('Følges Bibelen')

Stor studie notater sammen med King James Bible tekst og vedlegg med gjennomtenkt og provoserende innblikk i hele 'Følges Bibelen'. De FEM - IKKE TRE - KORSFESTET analyse (logisk for meg) og fotografi av fem kors på en gammel kirke er spesielt fascinerende og fortsetter å forbløffe mange som har lest dette materialet. (Også, spennende konseptet 'dispensasjoner' / 'administrasjoner' i Bibelen.) Det meste av materialet i bilagene er ikke undervist i kirker som er synd gitt at EW Bullinger var en glimrende forsker som banet vei for de som tror om hva Bibelen sier i stedet for blind ivaretakelse av religiøse dogmer.

Number In Scripture ('Antall I Skriften')

Gang på gang, etterforskningen av vitenskap og matematikk inn i vår verden bekrefter mønstre, strukturer og design. Uten tallene ville det være vanskelig å sende raketter til månen eller produsere medisiner for å hjelpe de syke; uten tall fartsgrensene på trafikkflyt og kommunikasjon mellom datamaskiner vil mest sannsynlig gi oss en verden som ikke ville eksistere moderne livsstil (og fordeler). Likeledes, bruk og betydninger bak tallene i hele universet, og denne planeten påvirker eksistensen av seg selv og 'Antall I Skriften' (også i Kindle) åpner en forståelse av design og formålet med en KJEMPEBRA Skaperen.

Utdrag (5 KORSFESTET - IKKE 3) 'Følges Bibelen'

Villede av tradisjon og uvitenhet om Skriften på den delen av middelalderens malere, er det den generelle oppfatning at bare to ble korsfestet med Herren. Men Skriften ikke sier så. Den fastslår at det var to ‘tyver’ (Gresk: ‘lestai’ = røvere, Matteus 27: 38, Markus 15: 27); og at det var to ‘forbrytere’ (Gresk: ‘kakouryoi’, Lukas 23: 32).

Det er også registrert at begge ranerne skjelte ham (Matteus 27:44; Markus 15:32); mens i Lukas 23: 39 bare en av ugjerningsmennene ‘spottet Ham’, og ‘den andre irettesatte ham' for å gjøre dette (vers 40). Hvis det var bare to, er dette et reelt avvik; og det er en annen, for de to ble forbrytere ‘ledet med ham for å bli drept' (Lukas 23:32), og da de kom til Golgata, 'de' der og da 'korsfestet ham og ugjerningsmennene, den ene på høyre hånd og den andre på venstre' (vers 33).

Men den andre avviket er i henhold til Matteus, at etter avskjed av plaggene, og etter ‘sitter de så ham der’, at ‘så’ var det to røvere korsfestet sammen med ham, ‘en på høyre hånd og den andre på venstre' (Matteus 27:38; Markus 15:27). De to forbrytere hadde allerede blitt ‘ledet med ham’, og ble derfor korsfestet ‘med ham’, og før de to ranerne ble brakt.

De to første (forbrytere) som ble ‘ført bort med ham' ble plassert en på hver side. Når de to andre (ranerne) ble brakt, mye senere, de ble også tilsvarende plassert; slik at det var to (en av hver) på hver side, og Herren midt. Ugjerningsmennene var derfor nærmere, og å være på innsiden de kunne snakke med hverandre bedre, og ett med Herren, slik det står (Lukas 23: 39-43).

John rekord bekrefter dette, for han snakker bare av sted, og ikke tid. Han snakker, vanligvis av det faktum: ‘hvor de korsfestet ham, og med ham andre, to på den ene og den andre siden, og Jesus i midten’ (John 19: 8). I Åpenbaringen 22: 2 har vi samme uttrykk i den greske (‘enteuthen kai enteuthen’), som er nøyaktig gjengitt ‘på hver side’. Så det skal gjengis her: ‘og med ham andre, på hver side'.

Men John heter videre (John 19: 32-33): ‘så kom soldatene og bremse beina på den første, og på den andre som var korsfestet med ham. Men da de kom (Gresk = ha kommet) til Jesus, og så at han var død allerede, de bremse ikke Hans ben. Hadde det vært bare to (en på hver side) soldatene ville ikke ha kommet til Herren, men ville ha gått ham, og deretter slått tilbake igjen. Men de kom til ham etter at de hadde brutt beina på de to første.

Det er to ord som brukes av ‘andre’ og ‘andre’ i John 19: 32 og Lukas 23: 32 (se Vedlegg 124.1 'Følges Bibelen'). I det førstnevnte passasje leser vi, ‘de brems benene på den første og til den andre.’ Her gresk er ‘allos’ som er den andre (den andre) av de to når det er mer (se Matteus 10: 23; 25: 16, 17, 20; 27: 61; 28: 1; John 18: 15, 16; 20: 2, 4, 8; Åpenbaringen 17: 10).

I sistnevnte passasje (Lukas 23: 32) ordet ‘heteros’ = forskjellige (se Vedlegg 124.2 'Følges Bibelen'): ‘Og andre også, to ble ført bort med ham’ Disse var annerledes (*1) fra ham som de ble ført, ikke forskjellige fra hverandre; for de var ‘under samme dom’, og ‘rette’, mens han hadde ‘gjort noe galt’ (vers 40-41).

Fra dette bevis, derfor er det klart at det var fire ‘andres korsfestet med Herren; og således, på den ene side, er det ingen ‘avvik’, slik det hevdes; mens på den annen side, hvert ord og hver ekspresjon, i den greske, blir (og gir) sin egen nøyaktige verdi, og dens fulle betydning.

For å vise at vi er ikke uten bevis, selv fra tradisjon, kan vi si at det er en ‘Golgata’ for å bli sett på Ploubezere nær Lannion, i Cotes-du-Nord, Brittany, kjent som Les Cinq Croix (‘De Fem krysser'). Det er en høy kryss i sentrum, med fire nederste, to på hver side. Det kan være andre tilfeller som vi ikke har hørt.

'I den katolske kirken ... alteret skive eller ‘tabell’ alene er innviet, og i tegn på dette er kuttet i sin øvre overflate fem greske kors, en i midten og en i hvert hjørne ... men historien av opprinnelsen og utviklingen av denne praksisen er ikke helt fungert' ('Encyclopedia Britanica', 11. (Cambridge) utgave, bind I, s. 762, 763). Denne praksisen kan muligens forklares ved den gjenstand i dette tillegget.

 ESCAPE='HTML'

"Cinq-Croix" by Wikioicz - Own work. Licensed under Public Domain via Commons - https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Cinq-Croix.JPG#/media/File:Cinq-Croix.JPG

IDEAS ON HOW TO OBTAIN FOOD RESOURCES DURING HARD TIMES

[Best to make a written record of the information in the following food gathering YouTubes AS SOON AS POSSIBLE as these videos may not be accessible in the near future - leave copies of this (written) knowledge with the resources you leave for your loved ones "Left Behind". LIABILITY NOTICE: PLEASE ALSO NOTE THAT ANY ADVICE GIVEN IN THESE VIDEOS NEEDS TO BE VERIFIED TO MAKE SURE THAT THE FOODS & PREPARATIONS ARE SAFE FOR HUMAN & ANIMAL CONSUMPTION. ENJOY!!]

 ESCAPE='HTML'
 ESCAPE='HTML'
 ESCAPE='HTML'

[2] And the word of the Lord came unto him, saying, [3] Get you hence, and turn you eastward, and hide yourself by the brook Cherith, that is before Jordan. [4] And it shall be, that you shall drink of the brook; and I have commanded the ravens to feed you there. [5] So he went and did according unto the word of the Lord: for he went and dwelt by the brook Cherith, that is before Jordan. [6] And the ravens brought him bread and flesh in the morning, and bread and flesh in the evening; and he drank of the brook (1 Kings 17: 2-6 KJV)

 ESCAPE='HTML'

OOOOOOOO

STUDY NOTES FOR PRINTOUTS: